Obserwatorzy

czwartek, 14 listopada 2013

Blogowanie, hobby- czy sposób na zysk ? Wpis na temat spraw zwiazanych z blogiem..Moje 3 grosze.

Tego typu wpisy na blogach pojawiały się już kilko krotnie na innych blogach, jednak sama osobiście chciala bym ten temat poruszyć i dodać swoje 3 grosze.

W 2011 roku był wielki boom na blogowanie, wtedy każdy zakładał bloga- o wszystkim  gotowaniu ,modzie oraz kosmetyka to najbardziej popularne kategorie blogowe..
W ty samym roku pojawił się i mój blog, pierwsze wpisy pojawiały się, kilka osób komentowało i wtedy poczułam zapał , bo wiedziałam że jest dla kogo pisać, i choć miałam kilka razy załamanie blogowe zawsze wracam do bloga, do mojej pasji. 
Blog stal się moją pasją, czymś o cym myślę każdego dnia.

Pamiętam jak zakładałam bloga wiele osób mnie odwiedzało, zapraszało do siebie, a po kilku tygodniach te blogi umierały,autorki zaniedbały pisanie, a nowe blogi wciąż przybywały.

Mój blog założyłam dokładnie 2 lata temu i 8 miesięcy  Dla mnie to sukces że mam w sieci swój własny kącik, gdzie zawsze ktoś czeka na mój wpis, na to co u mnie słychać.
Was czytelniczki traktuję jak swoje najlepsze koleżanki,  ziele się radościami, smuteczkami i kiedy nawet mnie nie ma online , i gdy powracam z nowym wpisem Wy jesteście..


Każdy blog jest inny, i cenię blogi które są pisane z zapałem,  rzetelnymi recenzjami, oraz miłością do swego bloga. 
Lecz zdarzają się też inne blogi, które po prostu odrzucają , są pisane tylko wyłącznie dla darmowych kosmetyków,  gdzie firmy niektóre dadzą kosmetyk za 5 zł i jeszcze zdarzają by recenzja była pozytywne. 
Sama kiedyś na początku bloga współpracowałam na takiej zasadzie, i to był wielki błąd 
Osobiście uważam że taka firma nie szanuje blogerki, i uważa że niskim nakładem zyska klientów,bo recenzja na blogu działa szybciej niż niejedna reklama w telewizji. 
Są też blogi które same na siebie zarabiają, i takie blogi są często pisane przez osób które również się nim zajmują z pasji, ale zdarzają się i te które piszą bo chcą coś za darmo. Te ostatnie omijam szerokim łukiem.

Wiem że do dziś znajdą się osoby które wszystko recenzują, i właśnie takie blogi są mało atrakcyjne dla wielu z nas blogerów. 

Ja sama osobiście rzadko kiedy współpracuję, choć oferty są wysyłane na moją skrzynkę, ja odmawiam. 
Skoro prowadzę bloga powinno stać mnie na kosmetyki, i choć nie kupuję tych wysoko półkowych , to wiem że moje recenzje są Wam potrzebne..
Swojego bloga nie chcę zaśmiecać reklamami, ale gdy pojawi się naprawdę atrakcyjna współpraca dla mnie i w szczególności dla Was, chętnie się zgodzę.

Tego bloga stworzyłam z własnej pasji pisania, ponieważ od dziecka lubiłam pisać, a gdy podrosłam zaczęła się też druga pasja -kosmetyki, i z dwóch pasji pojawił się blog kosmetyczny z którego jestem dumna i będę pisać dopóki będę miała pomysły na posty, i dopóki będziecie mnie czytać. 
Bo bez Was nie było by mojej pasji, którą kocham i chcę ja tworzyć.

Wyraziłam swoje zdanie,i mam do Was pytanie, co sądzicie o takim wpisie? Co sądzicie o blogach stworzonych  pasji, a co dla współprac? Jestem ciekawa Waszych opinii. 

Pozdrawiam Ramona.

4 komentarze:

  1. ja stworzyłam swój, aby przestrzegać przed niektórymi kosmetykami, a że przy okazji trafiają się współprace to czemu nie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis :) Ja osobiście piszę bo lubię a i mogę się właśnie często wygadać. A za tym wszystkim stoi oczywiście poznawanie bardzo ciekawych osób. Choć bloga nie prowadzę długo to bardzo lubię to robić :) A mnie osobiście jakoś współprace nie kręcą :) Fajnie jest czasami wygrać jakieś rozdanie - ale bardziej w kontekście bezinteresownym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. we wszystkim trzeba mieć umiar, a blogi tworzone tylko po to by pisać recenzje kosmetyków, które nam dadzą są bardzo nudne przynajmniej dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja założyłam bloga z pasji ale współpracą bym nie pogardziła. ;) Narazie nic się nie trafiło ale blog dalej jest dla mnie przytulnym miejscem, gdzie mogę zaspokoić swoje włosowe żądze. :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło gdy zostawisz komentarz. Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna i cenię sobie konstruktywną krytykę jak i opinię.
Informuję jednak, że wszelkie typowo reklamowe lub obraźliwe komentarze od razu zostaną usunięte.

Na każde Wasze pytanie postaram się odpowiedzieć pod postem, pod którym zostało ono zadane. :)