Obserwatorzy

sobota, 15 czerwca 2013

DIY Zrób to sama- Puder sypki Matujący.

Wraz  nadejściem gorącej pory roku wiele z nas nie może sobie poradzić z nadmiernym świeceniem się skóry , co jest dość uciążliwe gdy chcemy wyglądać świeżo cały dzień wiedząc że puder który Wam przedstawię ie tylko matuje ale i pielęgnuje skórę.
Dlatego dziś mam dla Was super patent na puder który zrobisz szybko, tanio oraz ułatwi Ci życie w gorące dni.  

Zapraszam do przeczytania.


Do wykonania będzie Ci potrzebne:

  • Płyn do dezynfekcji ( ja proponuję spirytus salicylowy , ale jeżeli macie takie już kupny płyn to też się nada).
  • Alatan zasypka - jeżeli nie macie Alatanu możecie użyć mąki ziemniaczanej/ skrobi ziemniaczanej.  Ja użyłam Alatanu ponieważ był akurat pod ręką.
  • Cynamon mielony- jest to produkt który będzie pełnił role zapachu,  właściwości koloryzujące  oraz działanie antybakteryjne. Ale UWAGA! jeżeli jesteś alergikiem i często Cię coś podrażnia zrezygnuj z cynamonu!! Użyj wtedy Glinki czerwonej lub każdej innej  która działa fantastycznie na skórę wrażliwą.
  • Puder w kamieniu- jet on tutaj również ze względu na nadanie kolorku pudrowe i tylko  do tego. Możecie użyć każdego ja  używam Synergen bo jest tani i go lubię od wielu lat.
  • Białą glinkę - ale nie koniecznie. Dodałam ją tylko ze względu na moją delikatną cerę. 
 
  • Opakowanie  w którym będziemy przechowywać puder. Jeżeli macie specjalne po pudrze mineralnym ze specjalnym wieczkiem to lepiej będzie się aplikować, ale jeżeli nie to nic nie szkodzi. Ja mam zwykłe i dobrze mi się rozprowadza ten puder na skórze.
 Nie podaję proporcji ponieważ to zależy tylko i wyłącznie od Was. 
Jeżeli chcecie bardziej transparentny puder dodajecie mniej cynamonu( glinek i pudru a więcej Alatanu) a gdy chcecie by Wasz puder miał więcej kolorku robicie inaczej czyli więcej Cynamonu i pudru zeskrobanego a mniej Alatanu. 

 


 Wykonanie:


 Dezynfekujemy pudełeczko by mieć pewność ze nie będzie zarazków które nie sprzyjają delikatnej skórze twarzy.



 Najpierw wsypujemy Alatan .




  Dodajemy Cynamonu 

  Dodaję białej glinki która będzie pielęgnować moją twarz.



Puder Synergen delikatnie drapię łyżeczką plastikową by mieć konsystencję proszku.

I tak oto wygląda mój wykonany puder.



Wykonanie pudru nie jest trudne. Wystarczy tak na prawdę tylko chęci i produkty do wykonania produkty mieć puder który nie tylko będzie matować ale również pielęgnować ze względu na dodanie glinek .
Ja jako posiadaczka skóry mieszanej  , wrażliwej jestem bardzo zadowolona że nawet nie da się tego opisać słowami. 
Przepis na ten puder mam od dziewczyny z YouTube której Pani dermatolog poleciła by wykonała owy puder gdy miała duże problemy ze skórą. 
Nie znam lepszego i taniego pudru który w wersji domowej idealnie się sprawdza i jego koszt ze wszystkimi produktami nie wyniesie więcej niż 10 zł.

Jeżeli macie pytania piszcie.

Pozdrawiam i do kolejnego posta!

17 komentarzy:

  1. ten cynamon mnie przeraża ;)
    ale ogólnie fajny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj też tak myślę, dodatkowo nie cierpię zapachu cynamonu

      Usuń
    2. cynamon lubi podrażniać, jest dość siln w działaniu, więc nie polecam jego dodawanie do takich pudrów - maska cynamonowa wytrzymuje u mnie na twarzy parę minutek(ledwo) - może poparzyć trzymany cały dzień - lepiej użyć glinki beżowej lub różowej:)

      Usuń
    3. Dla osób które nie lubią cynamonu tak jak wspomniałam można dodać każdy rodzaj glinki w zależności od rodzaju cery.

      Usuń
    4. Mnie poparzył kiedyś cynamonowy żel pod prysznic z Farmony. I choć uwielbiam go w gastronomii, to nigdy więcej w kosmetykach. Glinka super :)

      Usuń
  2. Świetny przepis na puder, nie wpadłabym na taki

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się idea sporządzenia pudru w domowym zaciszu:) Aczkolwiek musiałabym zrezygnować z cynamonu, ponieważ mam wrażliwą cerę, poza tym nie przepadam za zapachem tej przyprawy;)

    Nie pomyślałam o tym, żeby wzbogacić skrobię białą glinką:) Muszę wykorzystać ten patent, ponieważ moja kapryśna cera uwielbia ten biały proszek. Mam nadzieję, że skóra nie ulegnie wysuszeniu wskutek kilkugodzinnego kontaktu z glinką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na taki pomysł bym nie wpadła, aż chyba kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, aczkolwiek może należałoby się skusić i zrobić takiego cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, a składniki dałaś tak 'na oko'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, proporcje zależą od tego czy puder ma być transparentny czy bardziej z kolorkiem.

      Usuń
  7. Mnie też przeraża trochę ten cynamon :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie też przeraża trochę cynamon :) proponowałabym najpierw wykonać próbę uczuleniową, żeby nie 'załatwić' sobie twarzy :) ale pomysł ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zrobić tak jak piszesz, małą ilość i spróbować . Bo nie każdemu może przypasować taki puder. :)

      Usuń
  9. Z chęcią bym wypróbowała ale jestem uczulona na cynamon ; /

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno wypróbuję:) Aktualnie używam pudru BabyDream do matowania i jestem bardzo zadowolona, ale coś lekko koloryzującego mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło gdy zostawisz komentarz. Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna i cenię sobie konstruktywną krytykę jak i opinię.
Informuję jednak, że wszelkie typowo reklamowe lub obraźliwe komentarze od razu zostaną usunięte.

Na każde Wasze pytanie postaram się odpowiedzieć pod postem, pod którym zostało ono zadane. :)