Obserwatorzy

wtorek, 20 grudnia 2011

Trochę świątecznej prywaty, + inspiracje świąteczne

Dopadł mnie świąteczny nastrój. 
Dziś chciała bym troszkę napisać o tradycji świąt . 

Tradycja to karp na pewno
W moim domu od lat , w sumie od lat  pamiętam nigdy nie było karpia..
Teraz gdy jestem dorosła, uważam to za bardzo mądre zachowanie.
Ta ryba jak każda istota ludzka żyje i czuje. 
Z tego powodu się cieszę że jego nigdy nie jadłam. NIE mogła bym ..

Z takich większych tradycji świąt jest post wigilijny... Kiedyś było surowo zakazane podjadanie, lub jedzenie mięsnych potraw w wigilię...
A teraz od kilku lat tego zakazu nie ma. Ja nie jestem za lub przeciw. Mi obojętne to jest, jednak nie każdemu więc na pewno są domy gdzie tego się przestrzega , no i nie.. 

12 potraw na kolację wigilijną. I tutaj mogła bym trochę polemizować . W dużej rodzinie gdzie zjeżdża się cała rodzina to wiadomo że gdy nawet każdy spróbuję po trochu to na pewno się to zje i nic się nie zmarnuje.
Ale gdy święta spędza 4 lub 5 osób to wiadomo, za dużo się narobi tego jedzenia, i potem wszystko i tak idzie do kosza , bo nikt nie jest w stanie tego wszystkiego zjeść. 
A jest kryzys na całym świecie, i warto nie marnować jedzenia.


U mnie w te święta na stole nie zabraknie śledzi  w oleju, occie , barszcz czerwony , krokiety, sałatka

warzywna, ryba w kostce smażona, paluszki rybne, i sama jeszcze nie wiem co mamuśka nam ugotuje. 


Teraz czas na świąteczne inspiracje..



















A u Was jak jest w święta??

3 komentarze:

  1. u mnie tez nie jemy karpia!
    zauwazylam ze czesc tradycji swiatecznych ktore niegdys pielegnowali nasi dziadkowie zaczyna zanikac- wielka szkoda :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Matra masz rację.
    Chociaż czasy się zmieniają, i ludzie także więc się nie dziwie..

    Dla mnie prawdziwe święta to takie ze śniegiem a w tym roku śniegu raczej nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja próbuje przestrzega postu w Wigilie, głównie po to, by bardziej cieszyc się tą kolacja, ale niestety mój maż to straszny żarłok i nie potrafi sobie wyobrazic, że miałby folgowac sobie z jedzeniem:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło gdy zostawisz komentarz. Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna i cenię sobie konstruktywną krytykę jak i opinię.
Informuję jednak, że wszelkie typowo reklamowe lub obraźliwe komentarze od razu zostaną usunięte.

Na każde Wasze pytanie postaram się odpowiedzieć pod postem, pod którym zostało ono zadane. :)